Condor (1986)

O mica comoara abandonata pentru care textul meu e complet inutil. Screen-urile vorbesc de la sine, iar filmul e mult prea fenta pentru ca cuvintele scrise sa-i mai dea ceva in plus. Evident, trebuie sa define “fenta”. Ah, pai tocmai am definit-o ieri cu fratele DiMi. Nu, nu e aia, aici e alta fenta.

lumea buna

Momentan sunt in perioada in care un film e fenta daca in el apar acarete fenta. In Condor nu doar ca apar lucruri smechere, insa totul e fenta. Incepand de la orasul Los Angeles. Los Angeles-u’ viitorului, mai exact LA din anno domini 1999. Ma gandesc acum ca poate si faptul ca am trecut de anul 2000 a contribuit la trecerea oarecum in umbra a filmelor dystopian in anii modernitatii. Imposibil sa nu fi afectat interesul de a face si de a viziona astfel de filme.

Din fericire, Condor vine din 1986, cand inca se faceau fente tari. Va recomand cu toata caldura de dupa cumpana dintre ani si din tot sufletul meu roz download-ul fara rezerve a acestui film.

luat in colimator, ai supt-o

Nu poate sa ii faca decat bine, daca ar fi vizionat de cat mai multa lume.

Asadar intra in scena Ray Wise, care pentru mine va ramane intotdeauna Leon din RoboCop. Dupa aceea a venit si Twin Peaks si altele. Ray Wise este Christopher Proctor, un agent destul de in fenta, care are o masina decapotabila si nouvelle vague asa, te cam pisi si pe ea si pe nouvelle vague, insa are un PC inauntru, la fenta.

Proctor asasineaza cu laser

E imbracat la smecherie cu niste botine asa rasucite. In 1999 se vor purta cele mai lux haine din anii ’80, cam asta e ideea din Condor. Proctor e un agent al unei organizatii incerte ca natura, un fel de OCP din RoboCop, care intervine atunci cand situatiile se ingorase si e nevoie de interventii speciale. Organizatia are denumirea Condor.

Sumiko cea buna si robopizda Lisa cu pistol smecher

Seful lui Proctor e Cyrus Hampton, iar dintre colegii lui pare ca se da la el asa la fenta, imbracata intr-un costum gen aerobic, Sumiko. Sumiko e si ea agenta, insa mai important e ca e o asian milf foarte buna. De fapt, e vorba despre Cassandra Gava, vrajitoarea aia pe care o fute Arnold Schwarzenegger intr-un Conan. Situatia e foarte grava.

rival diclit cu laseru'

O terorista, Rachel Hawkins aka Black Widow a evadat dupa ce i-a facut fenta cu un acaret deturnator unui gardian-robot foarte curat imbracat. A iesit din parnaie si a evadat cu niste tuburi cu reactie, asa cum a facut domnul Jackson la concertu’ de pe Stadionu’ National. Faza nasoala e ca terorista widow fusese arestata tot de Proctor si acum e hotarata sa faca brigada cu sora-sa Monique si sa declanseze un mare balamuc.

intra in scena Virgil, pisica lui Proctor

Sora-sa e destul de buna, nu chiar ca Sumiko, da’ merge. Cyrus Hampton ii prezinta lui Proctor pe noul sau partener, pizda Lisa Hampton. Lisa e creatia lui Cyrus, insa nu a fost ejaculata ci creata cu mintea, caci Lisa e, zic exact ca in film, un android dotata cu primul computer molecular. Nu-i urata, da’ nici din cale-afara de buna. Proctor afla ca Lisa e robopizda dupa ce Lisa il provoaca la skandenberg si il si pune. E tare ca Proctor are, la haubau, ghiul. Si asa Proctor si cu Lisa primesc misiunea sa o recupereze pe widow Rachel, care nu a evadat degeaba. Rachel opereaza cu sora-sa intr-un canal si pun stapanire pe Vanguard, computerul principal al politiei.

Proctor si Lisa, blanzi

Rachel ameninta ca daca in 12 ore nu primeste 25 de milioane de dolari, un canal special care sa faca legatura intre ea si o tara din lume aleasa tot de ea si pe Proctor viu declanseaza haosu’, manevrand tot felu’ de elicoptere si alte acarete ale politiei.

Lisa vede la cardeala pixelat, insa asta nu e neaparat o fenta utila, fiindca vede cam ca pula mai nimic. Lucru foarte de apreciat este faptul ca in Condor toata lumea se impusca smechereste cu lasere.

Lisa, victima a unei arme foarte fenta

Nu exista nici un alt fel de arma, decat cu laser. E foarte bine asa, fiindca e mult mai tare sa vezi lasere decat basini de pistoale care doar fac zgomot. La un moment apare la diridiri pisica Virgil, motanul lui Proctor care vine peste el in pat, dimineata. In sufragerie, pe canapea, doarme robopizda Lisa, deci din pacate Proctor nu o fute.

un fraier care moare repede

In schimb Lisa s-a odihnit la Proctor in tinuta clasica anii ’80, respectiv imbracata cu camasa lui, iar el are un casetofon din care iese o holograma cu o grasa care incepe sa urle niste arii de opera.

Acarete sunt mult prea multe si mi-e lene sa insir acum la ele, insa vedem roboti gardieni si politisti tari, pustile cu laser au asa un mot din plastec transparent destul de tare, ceasuri calculator pe post de walkie talkie, un cos de gunoi care distruge tot ce arunci in el si alte chestii.

asa vede robopizda Lisa

Foarte bine sunt cadrele cu futuristic Los Angeles si cladirile. Un enorm plus consta in felul in care sunt filmate cladirile. E schema clasica inceputa in anii ’70 si continuata si in anii ’80, cand in multe productii de televiziune atunci cand actiunea se muta intr-un birou, cadrul de legatura era unul in care aparea cladirea in care avea loc actiunea, cladire filmata de sus in jos, de jos in sus sau cu prim plan pe iesirea din cladire. Chestia asta mi-a amintit de sediul Ewing Oil din Dallas si m-am bucurat destul de retinut, dar intens.

De mare calitate sunt si masinile de politie si salvare.

LA, bitches

Lasă un răspuns

Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>